6.8.07

ANTARA OPTIMIS DAN PESIMIS


Malamku igau
Gilakan kau
Siangku sasau
Aha... gilakan kau
Aha... gilakan kau... beb
Hidupku payau
Gilakan kau
Hariku kacau
Gilakan kau
Aha... gilakan kau
Aha... gilakan kau
Nak aku lepaskan... tak bisa
Nak aku lepaskan... tak berdaya
Makin aku meronta
Makin aku didera
Makin aku mencuba
Makin aku terseksa
Katakanlah sayang
Aku hanya berangan
Hentikanlah Kerja gila
Hentikanlah Kerja gila
Hentikanlah Kerja gila ini!
Apa kejadahnya antara optimis dan pesimis? Gua tak nak tulis banyak-banyak la...setiap masa gua ngadap manusia-manusia dua jiwa. Satu masa sorang manusia tu jadi optmis dan satu masa lain lebih bersikap pesimis. Selalunya pesimis la! Nak tau macamana nak bezakan...lu orang pandang sekeliling la kan. Pandai-pandai la lu orang describe benda-benda macam ni okay?
Macam tu jugak kalau lu orang perhatikan artwork yang dilukis oleh Aie dengan senikata lagu Kerja Gila nyanyian Amy Search ni. Pandai-pandai la lu orang cari dia punya kaitan.
Okay la, beb! Gua nak layan kerja. Dalam masa yang sama gua nak tangkap lentok!

13 comments:

achik said...

mak aih.. makin jatuh chenta siot ngan lukisan Aie.. rasa nak cilok je gambar ni.. buleh tak??? ;p

Masy said...

aku opsimis, boleh? hehe`

sinaganaga said...

Oit2! Kau baca sajak untuk MASKARA 4, boleh?

Anonymous said...

gua no hal beb, nanti ko cakap jer kat awie yang duk belakang meja ko tu hehehe....

Nadia & Babe said...

aku gabungan keduanya

optometris

blackpurple @ jowopinter said...

Kena realistik bro'...!

DeeN said...

Woah! Dah lama tak dtg , ko dah tukau "premis" baru.. sungguh optimis hehehe ...

Unknown said...

hi bro. suka baca entri yg ada bahaso nogori tu.. teroskan hahaha

sinaganaga said...

Oit2! Kasi update ini blog weh!!!

sinaganaga said...

Oit2! Bila nak update blog ni?

Anonymous said...

Sinaga-naga,

Ko gigit je bdak ni. Aha ha ha.

jOnOs said...

OiT! Kau dah terkapan ke?

Mak Su said...

tak reti nak bezakan dua spesis tu.