11.5.07

Straight Guy, This Is A Wake Up Call!

May I have your attention please...
Where the real straight guys please stand up..I repeat
Where the real straight guys please stand up..I think we gonna have a problem here..

So here the story..
Today i had a discussion with my friends about the new art project that we had think about it in few months ago...so this project that we want to collaborate with is about a straight guy...- a lot of fun yeah...

cerita dia bermula begini..

Dunia seni (Seni tampak, seni tari, seni muzik, seni filem dll.) di Malaysia( diulangi di Malaysia) semakin hari semakin dikuasai oleh golongan "berfikiran bebas" yakni mereka yang mempraktikkan gaya hidup sonsang, menterbalikkan norma lumrah tatacara alam semula jadi iaitu: golongan gay, lesbian atau bi-seks...- tetapi dominasi mereka ini tidak lagi menyeluruh namun mempunyai kesan secara lansung atau tidak lansung didalam industri ini.- tidak dapat dinafikan juga sekelian industri ini semakin hari semakin meriah dengan kehadiran mereka.
Pencapaian mereka membanggakan malah jauh sekali mengecewakan golongan-golongan kapitalis mahupun kita selaku rakyat marhain..bagaimana ini boleh terjadi?
teman-temanku jelas sekali 'rakus' melontar ide-ide , kenyataan fakta didalam penghuraian pendefinasian tentang tujuan pameran ini. Atas objektif apa pameran ini diadakan? jelas terbina satu alasan konkrit di balik tirai labuh pameran yang bakal berlansung ini-ok, salah satu daripada nya ialah yang kami ( teman-temanku tadi) igin membultikan yang mereka termasuk aku bukan gay...adakah alasan ini lucu? jawapannya tidak!kerna ketakutan seseorang lelaki yang berkelakian lelaki ialah apabila dituduh gay apatah lagi digoda oleh gay...-kamu (pembaca) bagaimana?
Straight guy atau "jejaka lurus" didalam perbendaharaan kata dialek bahasa ibunda merupakan lelaki yang mempraktikkan gaya hidup normal-tiada aneh-bukan sonsang (menjurus kepada amalan seksnya) yang sama sekali dituntut oleh mana-mana agama didalam dunia ini. Praktiksan ini menepati kehendak hukum alam yang tertulis sejak azali telah menyata-tegaskan bahawa setiap makhluk yang bernyawa itu dijadikan berpasang-pasangan lebih tepat bidikan tembakan maknanya yakni: lelaki-perempuan, jantan-betina, siang-malam, pagi -petang, hitam-putih,air-api, langit-bumi atau apa sahaja yang berpasangan selagi tidak melanggar hukum alam juga syarak.
Legasi praktiksan peninggalan umat Nabi Lut A.S ini telah diperturunkan dari generasi ke satu generasi, meliputi segala macam dan ragam bangsa-bangsa yang menghuni planet bumi sehingga lewat hari ini.

to be continued...end of chapter one

6 comments:

Unknown said...

ko mmg seorang lelaki yang lurus..aku tau..hahaha!

Unknown said...

apara... asyik to be continued ajer... nak buat soap opera telenovela venenzuela ka zul? huhu!

Masy said...

isk isk isk

achik said...

salam en zul kapan..

saya straight gal.. hehe ;p

Ayaq said...

Eh zul kapan ade blog ahh hehehe. Saya pun straight gal jugak. Saja nak habaq. Taktau pasepa. :P

zul kapan said...

AZZAM -
cuba engkau elaborate sikit aku ni lelaki lurus yang macamana? ahak!

CIK KEMA -
mestilah.bukankah hidup kita ni bersambung mambung.suka tak cik kema?

MASY -
isk isk isk tu ada maksud yang tersirat?

ACHIK -
ye saudari achik.

i know.straight to the point ahak.

AYAQ MASAK -
ye aku hidup dalam blog ahak!tak perlu habaq aku tau dah.taktau pasepa.ahak.